تبلیغات ماهواره ای ۲

وزیر بهداشت:داروی رشد قد دروغ است ،مردم فریب تبلیغات ماهواره ای را نخورند
جامعه > سلامت – وزیر بهداشت، وجود مکملهای دارویی برای رشد قد را نادرست خواند و گفت: قد افراد بعد از ۲۲ یا ۲۳ سالگی دیگر رشد نمی کند
دستجردی با یادآوری اینکه مردم نباید گول تبلیغات محصولات دارویی و بهداشتی توسط شبکه های ماهواره ای و برخی مراکز را بخورند، افزود: ۹۹ درصد این تبلیغات دروغ است.
وی گفت: با بررسیهایی که در آزمایشگاههای مرجع بر روی این مواد انجام گرفته، مشخص شده است که مصرف این مواد یا اثرات سوء دارد که در برخی از این مواد تبلیغاتی رادیواکتیو وجود داشته و یا هیچگونه مورد موثری در آن دیده نشده است.
دستجردی در خصوص مکملهای دارویی که برای رشد قد تبلیغ می شود، اظهارداشت: داروی مثبتی در این خصوص وجود ندارد و قد افراد بعد از ۲۲ یا ۲۳ سالگی دیگر رشد نمی کند.

وزیر بهداشت به هموطنان توصیه کرد: مردم فریب تبلیغات ماهواره ای را نخورند و از داروهایی استفاده کنند که مجوز وزارت بهداشت را دارد.
چندی پیش هم  مسئولان وزارتخانه های بهداشت و ارشاد اعلام کردند تبلیغ دهندگان لوازم بهداشتی، غیرمجاز هستند و کالاهای آنها، تهدیدی برای سلامت مردم استیک مقام مسئول در وزارت بهداشت می گوید اگر کسی به ماهواره ها، تبلیغات درباره مواد آرایشی و بهداشتی بدهد، شماره تلفنش سوزانده می شود. این مقام مسئول گفته، این کار به کمک وزارت ارشاد انجام خواهد شد.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو امروز درباره تبلیغات ماهواره ای دارو و مواد بهداشتی و آرایش توضیح داده: “تبلیغات اقلام آرایشی و بهداشتی در ماهواره ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست. برای محصولات آرایشی بهداشتی که در ماهواره ها تبلیغ می شود هیچ گونه مجوزی صادر نشده است و شماره تماسی که برای این محصولات ارائه می شود با هماهنگی وزارت ارشاد سوزانده می شود.”
به گفته عبدالعظیم بهفر به مصرف کنندگان لوازم آرایش توصیه کرده: “: لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مکان های مطمئن و یا نمایندگی های رسمی آنها خریداری کرده و در هنگام خرید به شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت در مورد محصول تولید داخلی و شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت در مورد محصولات خارجی توجه کنند.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *